27.06.2009

Kabil-Habil

"Her kim bir müslüman kardeşinin ayıp ve kusurlarını, kimsenin görmediği ve görmesini istemediği şeylerini örterse, Allah'u Teâlâ da kıyamet gününde onun ayıplarını örter. Her kim müslüman kardeşinin meydana çıkmasını istemediği birşeyini ortaya çıkarır ve dile verirse; Allah da onun ayıplarını, kimsenin bilmesini istemediği hallerini meydana çıkarır. Bu suretle kendi evi içinde de olsa onu rezil eder. Müslüman kardeşinin ayıplarını örten, bir ölüyü diriltmiş gibidir. " (Buhârî, Mezâlim, 3; Müslim, Birr, 58; Tirmizî, Birr ve Sıla, 85)


Kabil-Habil

Ne zaman pusuya yatmıştın
Ben hala çocukluğumdaki salıncakta
Senin ellerinle sallanırken
En yükseklere
Sen ne zaman ellerini sırtımdan çektin de
Haberim olmadı

Ne zaman Kabil olmayı seçtin
Bilmiyorum ama
Ben senin tarafından
Geçen hafta vurulduğumda
Habil olduğumu anladım…

Senin canın saolsun
....... da benden olsun
dediğim’e….

24-05-09

4 yorum:

İstanbuli dedi ki...

Yüreğine Sağlık.

nar_ı beyza dedi ki...

Teşekkür ederim İstanbuli:)

devenin_bale_papucu dedi ki...

bu hadis bnim çok dikkatimi çekiyor ve uygulamaya itinayla dikkat ediyorum rabbim bilmeyerek ayıp çıkarmışsak affetsin inşaallah...

nar_ı beyza dedi ki...

devenin bale papucu,geç gördüm yorumunuzu...inşaAllah sürekli uygulayanlardan olmamız dileklerimle...